moneymoneymoney

buah hati ibu

buah hati ibu

Si Comel

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Followers

Wednesday, January 6, 2010

Tadika


Arini masuk 2 hari Tasnim Umairah ke sekolah tadika dier……emmm rasa lega la pagi tadi dia tak buat hal…selalunya nak bangun pagi bukan main liat lagi…nak mandi kat umah jangan harap ler…asyik nak mandi kat nusery dier jer…

harap2 selamanya la dia mood baik tuk kesekolah hari2…letih nak melayan kalu mood die tak ok tu..kekadang hlang gak sabo den ni ha…udah le tidor malam selalu lambat..tu yang kalu waktu nak bangun tidor tu die liat sikit…macam malam tadi pun die tdo koi 12 malam…aku dah naik risau dah takut dia tak nak bangun pagi ni…tapi alhamdulillah….nampak die bersemangat bila tengok baju tadika die…lega aku…

Mandikan die dgn air suam…alhamdulillah ..memang dia segar…lega sangat…ni Pagi tadi pun aku sampai kat tadika dia koi 8 pagi…bebudak lain tak sampai lagi..aku tinggalkan jer ngn teacher dier…dia tak nagis aku pun trus chow ler….


ni menagis sebab nak tengok babah die je....babah dia g keje naik moto.....


Aku harap dia ok la…ye la 4 tahun dah anto Tadika..tapi aku tengok kat situ ada yg umur 2 tahun pun dah ke tadika…pergh…baguihnya…skang ni ramai yang anto anak ke tadika di awal usia….dunia skang anak2 makin bijak…

dulu aku kat kampong mana ada tadika…aku kenal ABC pun masa aku darjah 1.itu pun g sekolah bukan main takut lagi…siap kena buli ..tu yang aku benci g sekolah…aku plak tak reti nak melawan..depa pun seronok la buli aku hampas tul…….aku ingat lagi sorang budak tu…sampai la ni aku ingat muka dia…buli aku bukan main lagi…aku habaq kat abg aku, padan muka dia kena belasah ngn abang aku…huhuhu…sesekali teringat cerita dolu2 tergelak giler aku…tak pandai nak depend diri sendiri…sian kat aku…kalu bleh aku tak nak anak aku macam aku gak…jadi aku pu anto ler awal skit…biar dia kenal skit ngn org lain…

aku ngn hubby aku mulanya g servey kat tadika yang glamour2 macam smart reader,genius Aulad,Krista…last2 aku anto Tadika Mutiara Daya kat Berjaya Park… Ye la setelah buat pengiraan..monthly tuk seorang anak almost rm600(tadika+nusery+transport+Iqra’)…pergh…itu tak termasuk susu n pampers lagi….Ya Allah…mahainyer…tak mampu ler kalu nak kuar banyak tu setiap bulan…itu mujur aku ada sorang anak…kalu lebih dari seorang…huh..berpeloh gak la memikirkan perbelanjaan anak2 ni…Jadi aku ngn hubby aku decide anto kat Tadika biasa jer la…kat situ pun aku tengok ok…”Tadika murah tak semestinya tak okkan”…Harap2 ada perubahan tuk anak aku ni…

aku bukannya nak berkira dalam hal pelajaran anak ni ..tapi bagi aku berbelanja ikot kemampuan bukan ikot kata orang…kalu nak ikot kata org ni memang hidup tak kan tenang….cau cin cau.....

with love

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails